пʼятницю, 18 серпня 2017 р.

Урок математики, 6 клас


Тема уроку: Модуль числа
Мета: сформувати в учнів поняття про модуль числа, як про відстань від початку відліку до точки із заданою координатою, розвивати вміння розв’язувати завдання  з використанням поняття модуля, розвивати вміння аналізувати, узагальнювати.
Обладнання: комп’ютер, проектор, презентація, відеофільм, математичне лото.
Хід уроку
І Організаційний етап
Добрий день, діти! Я рада всі вас бачити і прийшла на урок ось з таким гарним настроєм(зображення усміхненого сонечка) і тим самим хочу побажати і вам гарного настрою. А для того, щоб ви могли виконувати завдання на уроці вам потрібний не лише гарний настрій, а і старанність і слухняність.
ІІ Мотивація навчальної діяльності.
Наш урок я б хотіла почати словами К.Ціолковського, видатного вченого в області космонавтики
« Спочатку я відкрив те, що відомо багатьом, а потім те, що відомо деяким, а потім те, що невідомо нікому»
На кожному уроці ви отримуєте нові знання, які відкрили колись великі математики. Сьогодні згідно зі словами Ціолковського, ви відкриєте те, що відомо багатьом. Знання, які ви отримаєте сьогодні допоможуть вам при вивченні багатьох тем і не тільки в математиці, але і при вивченні нового предмета – алгебри.
ІІІ Активізація навчальної діяльності.
Перед вами текст з пропусками. Ви зможете його заповнити, як виконаєте усний рахунок.
Слайд 1   
Усний рахунок


5 : 2 10,2 – 0,2 5 • 1,4
+ 3,5 • 0,7 - 2,5
•0,5 : 2 : 0,5
+ 7 +20,5 + 4
10 24 13

Ці факти із життя Т.Г.Шевченка знадобляться вам і в наступних класах.
Слайд 2

Зараз ми поговоримо про те, що відомо багатьом.
Продовжіть речення
1Від’ємні числа – це числа….
2. Додатні числа – це числа …
3 Від’ємні числа записують ….
4. Координатна пряма – це пряма ….
5. Ліворуч від початку відліку відкладають…
6. Праворуч від початку відліку відкладають…
7. Протилежні числа – це числа…
Відкрийте зошити , запишіть число, класна робота.
Накресліть координатну пряму і побудуйте на ній точки з координатами А( 6), В(-5).
Знайдіть відстань від початку відліку до точки із заданою координатою.
АО = 6 од. в., ОВ = 5 од.в.
Слайд 3

Домовились, щоб не говорити «відстань від початку відліку до точки із заданою координатою , говорити модуль числа .
Отже, тема уроку «Модуль числа»
Слайд 4

Як би ви сформулювали правило, що ж називається модулем?
Відкрийте підручник і давайте перевіримо чи правильно ми дали визначення модуля.
Для позначення модуля числа використовують дві вертикальні риски. Читають «модуль числа а або модуль а.
Слово модуль латинського походження: modulus – міра.
Давайте знайдемо модулі числа 8 і -3. Зверніть увагу на додатні числа і їх модулі і на відємні числа та їх модулі.(Діти роблять висновки про модуль числа)
Слайд 5

Висновок : Модуль додатного числа є саме це число, Модуль 0 дорівнює нулю.
Модулем від’ємного числа є протилежне йому додатне число .
Жили була в математичному царстві в Арифметичній державі, в місті додатних чисел Трійка. Домовилась вона зустрітися зі своєю двоюрідною сестрою мінус трійкою, яка жила в місті від’ємних чисел вирішили вони зустрітися в Нульовому лісі. Пішли вони по координатній прямій в Нульовий ліс і прийшли одночасно. Як це могло бути? (Відповіді дітей)
Знайдіть модуль числа 3 і -3. Зробіть висновок.
Модуль числа записують у вигляді схеми. Слайд 6

Фізкультхвилинка
ІІІ Формування нових знань, умінь
Робота з підручником.
№929, 931 (усно)
А тепер попрацюємо в групах .на партах у вас є «Математичне лото».Виконайте завдання з карточки , зробіть завдання і маленькими карточками накрийте велику.
Зверніть увагу на число яке отримаєте.(діти виконують завдання , 1847 – рік написання Мені тринадцятий минало).
Переверніть карточки і подивіться до якого вірша Тараса Шевченка ця картинка.
Поняття модуля в математиці використовують дуже часто . Зокрема розв’язують рівняння.
Подивіться відеоролик і зверніть увагу, коли рівняння з модулем має розв’язки і скільки, а коли не має.
Відео

Слайд 7
Скільки розв’язків має рівняння
А якщо а = о , то скільки розв’язків має рівняння
Слайд 8

А коли рівняння з модулем не має розв’язку?
Робота з підручником
Розв’яжіть рівняння №943 біля дошки
ІV Підсумок уроку
Слайд 9

Рефлексія
Повернемося до слів Ціолковського « Спочатку я відкрив те, що відомо багатьом, а потім те, що відомо деяким, а потім те, що невідомо нікому». Я маю надію, що знання які ви отримаєте в школі, допоможуть вам в майбутньому, не тільки зрозуміти те, що відомо деяким, але і те, що невідомо нікому!
Домашнє завдання
Вивчити § 28, виконати № 944, 947 (№953, 949)



1 коментар:

  1. How do I make money from poker? - Work Tomake Money
    So, 바카라 사이트 you need to take care of your poker balance. As หาเงินออนไลน์ you progress 1xbet through your poker tournaments, you will have more

    ВідповістиВидалити