Позакласна робота з математики

Математична казка

Залишивши уроки
 І кабінет і клас
Вітає математика
Сьогодні в залі вас

Запрошуємо вас у казку
Сьогодні вона незвична 
Бо вона математична.

Математичні різні
Чекають вас завдання
Завдання є серйозні
А є і жартівливі

Тож будьте ви уважні 
І будьте ви кмітливі.
Не поспішайте відповідь 
Робити навмання
Нехай допомагають
Вам розум і знання

Швидше двері відкривайте
Ви героям казки
Разом з ними всі у путь 
Вас цікаві речі ждуть.
( слайд 1)
Колобок  Добрий день, друзі! Ледве до вас добрався. Хочу вам загадати загадку.
Котигорошко. Постривай, хто ти такий? Ми тебе не знаємо.
Колобок. Як? Ви мене не знаєте? Мене не знаєте? А я думав мене всі знають. Ну, добре я скажу як мене звати. Слухайте уважно.
Котигорошко. Розповідай, слухаємо дуже уважно.
Колобок. Моє ім’я зашифроване. Даю допоміжну інформацію. Розгадавши кросворд, ви дізнаєтесь моє ім’я. Уважно слухайте загадку,
 Відповісте – і все  в порядку!( слайд 2)
1. Біля ялинок із голок лютневим днем побудовано дім. За травою не видно його, а жильців живе у ньому  мільйон . Що це?
2. Входиш в одні двері, а виходиш з трьох. Думаєш, що вийшов, а насправді – увійшов.  Що це? 
3. Сидить баба у сто шуб вдягнута. Хто її роздягає, той сльози проливає. Що це?
4. На ніч два віконця самі закриваються, а зі сходом сонця самі відкриваються. Що це
5. Одна нога і шапка, а голови нема. Що це ? 
6. Сімсот соколят на одній подушці сплять. Що це ?
7 Чотири ноги, сто голок несе, а шити не уміє. Хто це ?
Котигорошко . А тепер у виділених клітинках прочитайте ім’я нашого героя. Ну, що друзі! Взнали ім’я нашого героя? Хто швидше дасть відповідь?
Колобок. Подивіться! До нас ще хтось іде. Яка гарна!Ну просто царівна.
Котигорошко Так, і є це царівна, але яка. Нехай глядачі відгадають.
Царівна. Я була гарною дівчиною, але змій мене зачарував, тому що я не хотіла вийти за нього заміж. Мені тоді було х років. Скільки це ви можете довідатися, коли розв’яжете рівняння. 145 – х = 127 ( слайд 3)
Тримав він мене у в’язниці у років, який ви знайдете  з рівняння 87 + у = 91
Зараз мені  к років, к = х + у. Скільки це? Порахуйте. 
Але ось  100 : а = 25 днів тому до мене на болото впала стріла. Я взяла цю стрілу і шукаю царевича. Ну. Здогадалися, яка я царівна.
Котигорошко Гарна розповідь. Ви вже знаєте скільки їй років. Все підрахували. Молодці.
Колобок. Час мені йти від вас , друзі. Довго я тут пробув, тепер вирушаю за новими пригодами.
Царівна Куди, ти? Побудь, ще з нами, а то Лисичка – сестричка тебе зустріне і з’їсть.
Колобок. Ні не з’їсть. До побачення, діти
Котигорошко.  Пішов. А до нас іще гість. Телесик іде.
Телесик. Добрий день. Усі привіт.
Котигорошко. Рибки наловив? Чому так пізно прийшов. 
Телесик. Я встав сьогодні о 4 кілометри ранку. Поснідав, випив 12 гектар молока і пішов на озеро. А воно не близько – 5 градусів від мого дому. Зранку було холодно, температура всього 10 годин тепла. Тому я йшов дуже швидко 6 літрів за тонну. Прийшов, закинув вудочку. Не минуло й 20 сантиметрів, як спіймав першу рибку. Велику завдовжки 50 хвилин і вагою 3кілометри. От буде славна юшка. ( слайд 4)
Котигорошко. Щось я не доберу! Що ти говориш? Все в тебе навпаки. Діти, ви щось зрозуміли?
Царівна. Виправте помилки у розповіді Телесика. А ну , хто швидше?
Телесик. Дякую вам, діти. До мого дому 1 км, пішов я додому. Понесу мамі рибку на юшку.
Вовк. Куди йдеш , дівчино?
Червона Шапочка До бабусі.
Вовк. Що несеш у кошику?
Червона Шапочка  Пиріжки з яблуками і м’ясом. Смачні.
Вовк. Скільки їх? Багато? Покажи!
Червона Шапочка  Ні не покажу.  Якщо розв’яжеш задачу, то я скажу скільки яких у мене пиріжків.
Вовк. Ну, кажи вже свою задачу. А ви діти,мені  допоможете полічити пиріжки?
Червона Шапочка  Матуся спекла 15 пиріжків з сиром, що на 6 менше, ніж пиріжків з яблуками, а з м’ясом у 3 рази менше, ніж з яблуками. Скільки пиріжків з м’ясом  і скільки з  яблуками спекла матуся? ( слайд 5)
Вовк. Діти допоможіть розв’язати задачу, бо я дуже люблю пиріжки з м’ясом.
Котигорошко. А я з яблуками. Хто вже розв’язав? Підкажіть нам з вовком.
Червона Шапочка  Діти давайте допоможемо нашим героям розв’язати задачу.
Котигорошко Ось до нас іще гостя. Добрий день!
Попелюшка. Добрий день.  Я Попелюшка. Я дуже поспішала до вас на свято, але Мачуха висипала на підлогу зерна кукурудзи, пшениці і гороху та наказала по збирати все окремо. Не змогла б я виконати всю роботу без помічників. Голуби допомогли мені зібрати кукурудзу. Але як вони втомилися бідні. Полічіть скільки разів мусить прилетіти кожен голуб, якщо їх було 30, а зерен 450? ( слайд 6)
Пшеницю визбирали мишенята яких було 8, а зернин 160. Скільки кожне мишеня бігло за зерниною до миски? А горох я зібрала сама.  І прийшла до вас на свято.
Котигорошко. Що це за шум? Наче хтось біжить. Та це ж колобок. Що з тобою?
Колобок. Рятуйте, друзі! Вони мене з’їдять! Ледве втік. А дякувати маю Пану Коцькому.
Пан Коцький. О, ці дві злодюжки тут? Прийшли на свято?
Бага Яга. А я що? Хіба я щось поганого вчинила?
Лисичка. Я нічого поганого не зробила.
Колобок. Як це нічого? Мене хто хотів з’їсти? А хто допомагав пхати у кошик цієї злодійки? Чи не ти, Бабо Яга?
Пан Коцький . Вони, обидві. Але я сказав їм « Хто не відгадає моєї загадки, то й не зможе зрушити з місця. Вони так і заклякли. «
Попелюшка. А яка загадка? Нам цікаво. Цікаво дуже. Загадайте нам. 
Пан Коцький  Прийшли до Оленки 4 подружки. Дала мама Оленці в кошику  5 яблук. Роздала Оленка всім по одному і собі взяла . Та одне яблуко в кошику залишилося. Як це могло бути?
Котигорошко. Оце так загадка! І що? Не вгадали ці злі душі?
Пан Коцький. Баба яга не відгадала. А лисичка хитра додумалася, а ви друзі знаєте, як це вийшло? Подумайте!
Колобок Подумайте, подумайте. Це загадка мені життя врятувала. 
Баба Яга . Я теж знаю загадку. Можна мені загадати?
Котигорошко. Дозволимо їй сказати чи ні?
Колобок. Хай говорить. Дозволимо. 
Баба Яга. Одного разу на дорозі зустріла я косарів. Це були два батька, два сина, дід і онук. Скільки було косарів?
Лисичка. Я теж хочу загадати загадку. Можна мені сказати?
Колобок. Не дозволяйте їй говорити. Вона знову щось лихе придумає.
Лисичка. Ні. Я тепер буду чемною.
Попелюшка. Пожаліймо її. Нехай скаже і вона. 
Лисичка. У будинку 4 кімнати. З однієї зробили дві. Скільки стало кімнат у будинку?
 Лисичка. А я ще загадки знаю. Можна я позагадую діткам загадки?
Колобок. Загадуй.
Лисичка. 1.Заєць  висмикнув 8 морквин, з’їв усі крім п’яти. Скільки морквин залишилося? (три)
2.На одній тарілці 3 пари яблук, а на другій на 1 більше. Скільки яблук на другій тарілці? ( 7)
3. Бабуся в'язала онукам шарфи і рукавиці. Всього вона зв'язала 3 шарфа і 6 рукавиць. Скільки онуків у бабусі? (три)
4. На полиці стоїть 10 книжок. Якою по порядку буде сьома книжка, якщо рахувати справа на ліво?(четверта)
5. 4 мишки гризли скоринку сиру. Підкралась кішка і схопила 1 мишку. Скільки мишок продовжувало гризти скоринку сиру? ( ні скільки, розбіглися)
6.Лисиця і вовк змагалися в бігу. Як розподілилися місця, коли відомо, що вовк був одним із перших,  лисиця  була передостанньою? ( лисиця – перше, вовк друге)
7.Скільки буде, якщо додати найменше одноцифрове число і найменше двоцифрове число? ( 1+ 10= 11)
Вовк О, лисичко я тебе по всьому лісі шукаю, а ти в школу прийшла. Що ти тут поробляєш?
Лисичка Загадую діткам загадки.
Вовк. А можна я позагадую твої загадки?
Лисичка. Будь – ласка загадуй.
8. Біля їдальні, де обідали лижники, що прийшли з походу, стояли 20 лиж, а в сніг були встромлені 20 палиць. Скільки лижників ходило в похід?(10)
9 Якщо у великому кошику можна розмістити вдвічі більше книжок, ніж у малому, а в малому кошику 29 книжок, то скільки книжок можна розмістити у двох великих кошиках? (58 у одному великому, а у двох великих – 108)
10 Дід, баба, внучка, Жучка, кішка і мишка тягнули-тягнули ріпку і, нарешті, витягнули. Скільки очей дивилося на ріпку? (12)
 11 Із Кіровограда до Бобринця виїхав автобус о 10 годині. А з Бобринця До Кіровограда о 10 .30 виїхав мотоцикліст. Хто з них буде ближче до Бобринця в момент зустрічі?( однаковій відстані )
12 Мама з сином їхали в електричцi . Мама запитала в сина : в якому по порядку вагонi ми їдемо ? Син вiдповiв : "В шостому , якщо лiчити з голови , або у третьому , якщо лiчити з хвоста ." Скiльки було вагонiв в електричцi ? (8)
13 У коробцi лежало 10 олiвцiв . Кольорових - у 9 разiв бiльше , нiж простих. Скiльки простих i скiльки кольорових олiвцiв було 
в коробцi ? ( 1 простий i 9 кольорових ) –
14 На вулицi 4 будинки i в кожному по 4 вiкна , у кожному вiкнi - по 4 шибки . Скiльки шибок у цих будинках ? – ( 64)
15 Коваль підкував трійку коней. Скільки підков довелося йому зробити?(12)
Котигорошко. Ну от і Баба яга з Лисичкою почали вчити математику.
Попелюшка. А я хочу з вами, діти, пограти в гру. Я роздам вам карточки на яких написано цифри  буду вам називати число , а ви повинні будете його побудувати за допомогою карточок.
Червона Шапочка   У мене в руках особлива зірочка. У ній шість променів , на кожному промені написано по шість чисел. В центрі зірки є маленька дірочка , подивившись через яку я можу вгадати загадане число
Котигорошко А я можу відгадати задуманий вами день тижня. Пронумеруємо дні тижня: неділя – 1,понеділок - , вівторок -3,середа -4, четвер – 5, п’ятниця – 6, субота  сім. Задумайте день, помножте номер задуманого дня на два, додайте до добутку 5, помножте суму на 5, припишіть в кінці добутку 0 і назвіть результат. ( слайд 8)
Колобок  А я зможу  дізнатися, у якій руці у вас 2 чи 5 копійок. 
Задумайте число від 1 до 5.Підійдіть до мене і назвіть задумане вами число. 
Царівна. Дозвольте мені загадати ребуси.  ( слайд 9 -11)

Котигорошко. Пора нам закінчувати математичну казку.
Сьогодні ви даремно не втрачали час
Казку нашу закінчено
Всі добре працювали
Старались, як могли.
Бажаєм всім присутнім
Ми успіхів удачі.
Приходьте на уроки 
Розв’язуйте задачі
Проникаючи в зоряні далі (слайд 12)
В таємниці земної кори
Математика всіх закликає
« Ти міркуй, фантазуй і твори!»
Ти визнана давно главою всіх наук.
Потрібна нам ти завжди, скрізь і всюди.
Без математики ми нині як без рук!
З тобою з казки дійсність творять люди.
Освоївши тебе, рвемося у політ.
Створили ми розумні вже машини
Штурмуємо космічний світ
І різних фактів узнаєм причини.






Немає коментарів:

Дописати коментар